Σάββατο, 27 Ιουνίου 2015

Μειώστε το στρες με 25 λεπτά διαλογισμού την ημέρα

Μόλις 25 λεπτά διαλογισμού ημερησίως είναι αρκετά για να μειωθεί δραστικά το επίπεδο του στρες στον οργανισμό μας, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Psychoneuroendocrinology.

Σκοπός της μελέτης ήταν να προσδιοριστεί η επίδραση ασκήσεων διαλογισμού στην προσπάθεια ενός ατόμου να μειώσει το επίπεδο στρες στην ζωή του.

Για τις ανάγκες της έρευνας, οι επιστήμονες χώρισαν τους συνολικά 66 συμμετέχοντες σε δύο ομάδες.
Στα μέλη της πρώτης ομάδας (31 άτομα) δίδαξαν ασκήσεις διαλογισμού, τις οποίες αυτοί πραγματοποίησαν για χρονικό διάστημα 25 λεπτών ημερησίως για περίοδο 3 ημερών.
Τα μέλη του δεύτερου γκρουπ αντί για ασκήσεις διαλογισμού προέβησαν σε μια άλλη δραστηριότητα (επίσης για 3 ημέρες), η οποία θεωρείται ότι έχει χαλαρωτικές επιδράσεις στον οργανισμό, την ανάλυση ποιητικών έργων σε ολιγομελείς ομάδες.
Στο επόμενο στάδιο υπέβαλλαν τους συμμετέχοντες σε τεστ με δύσκολες μαθηματικές ασκήσεις που σκοπό είχε να αυξήσει τα επίπεδα στρες στον οργανισμό τους. Στην συνέχεια οι ερευνητές πήραν δείγματα σιέλου από τους συμμετέχοντες και μέτρησαν τα επίπεδα κορτιζόλης (της "ορμόνης του στρες") στο αίμα τους.
Διαπίστωσαν ότι τα μέλη της πρώτης ομάδας κατάφεραν να διαχειριστούν καλύτερα το τεστ, συγκριτικά με τα μέλη της δεύτερης ομάδας, αλλά το εντυπωσιακό ήταν ότι παρουσίασαν και μεγαλύτερα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα τους.
Ο επικεφαλής της έρευνας, J. David Cresswell, υποστηρίζει ότι αυτό ίσως οφείλεται στο γεγονός ότι όταν ένα άτομο μαθαίνει για πρώτη φορά να εξασκεί τον διαλογισμό για να χαλαρώσει σε μία αγχωτική κατάσταση, το κάνει συνειδητά (πρέπει να σκεφτεί την κάθε άσκηση που έμαθε και να την εφαρμόσει).
Αυτό είναι πιθανό να έκανε τα μέλη της πρώτης ομάδας να παρουσιάσουν αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, παρά το γεγονός ότι ο διαλογισμός τα βοήθησε να διαχειριστούν καλύτερα την στιγμή της κρίσης. Ωστόσο, όταν αυτή η διαδικασία φτάσει να γίνεται φυσικά/μηχανικά, τότε και τα επίπεδα κορτιζόλης θα πέσουν αισθητά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου