Πέμπτη, 31 Δεκεμβρίου 2015

Jathara Parivartanasana (Συστροφή του στομάχου/Τορσιόν)

Jathara Parivartanasana (Συστροφή του στομάχου/Τορσιόν)


Εικόνα 1: Προχωρημένη παραλλαγή με ιμάντα
Αντενδείξεις:
- δισκοπάθεια
- κρίσεις ισχυαλγίας, οσφυαλγίας
- περιαρθρίτιδα ώμου

Παραλλαγές:
Οπωσδήποτε εκτελώνται τροποποιημένες στάσεις στα πρώτα στάδια πρακτικής.
Ευκολότερες παραλλαγές:
και τα δύο πόδια  στο πλάι του σώματος με λυγισμένα γόνατα σε ορθή γωνία σε σχέση με τον κορμό ή ευκολότερα σε αμβλεία γωνία για μικρότερη κάμψη μηρών προς λεκάνη, τουβλάκια σφήνα κάτω από γόνατα (αρθρίτιδα γοφών, αρθρίτιδα σπονδυλικής), όχι υπερέκταση χεριών με άνοιγμα στην ευθεία των ώμων σαν σταυρός (τενοντίτιδα, περιαθρίτιδα ώμου), μαξιλάρι στο κεφάλι (αυχενικό σύνδρομο). 
Προχωρημένες παραλλαγές: χέρια ανοιχτά στο πλάι σαν σταυρός ή να τείνουν σε ορθή γωνία μεταξύ τους με το ένα κάθετο στην ευθεία του κορμού και το άλλο να τείνει να γίνει οριζόντιο όπως στην εικόνα 1, πόδια τεντωμένα σε ορθή γωνία μεταξύ τους με το ένα οριζόντιο στο πλάι του κορμού και το άλλο να τείνει να γίνει κάθετο ή ακόμα και σε υπερέκταση για αυξημένη κάμψη πίσω της σπονδυλικής, πόδια μαζί τεντωμένα σε ορθή γωνία στο πλάι του κορμού ή σε απόσταση από το έδαφος 5 πόντων για αύξηση δύναμης όπως στην εικόνα 2.
Εύκολη βινυάσα: 1. απανάσανα, 2. τζατχάρα παριβαρτανάσανα εύκολων παραλλαγών
Προχωρημένη βινυάσα: 1. πόδια πρώτα σε ορθή γωνία με το σώμα προς το ταβάνι. 2.
τζατχάρα παριβαρτανάσανα προχωρημένων παραλλαγών 

Εικόνα 2: Iyengar

*Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά στην παραλλαγή της εικόνας είναι η στροφή μέσα του πάνω ώμου και παράλληλα η υπερέκταση του χεριού (δλδ. δημιουργία αντίστασης στο χέρι ανάμεσα σε δύο δυνάμεις, 1. της έκτασης πίσω 2. με στροφή μέσα για να προλάβουμε να μην πονέσουμε, αν δούμε ότι δε πονάμε αφήνουμε τον ώμο να κυλήσει πίσω ομαλά και να στρίψει έξω), το τέντωμα πάνω του κάτω χεριού σε απόλυτη ευθεία με τον κορμό, το τέντωμα του γονάτου και το σφίξιμο μηρού-γλουτού του κάτω ποδιού και τέλος η όσο το δυνατόν μικρή απόσταση μεταξύ των άκρων του ιμάντα χωρίς όμως κάμψεις των καρπών στα χέρια. Όσο τείνουμε να επιτευχθεί η ορθή γωνία πάνω μηρού με κορμό και το ακούμπισμα του πάνω γονάτου στο πάτωμα, τότε βιώνουμε διάταση σε περισσότερα σημεία.

Ωφέλη:
- κάνει παθητική διάταση ιδίως σε μεγάλες μυικές ομάδες των πάνω άκρων βοηθώντας έτσι σε δυσκαμψίες, όπως στα σύνδρομα "κολλημένων ωμοπλατών" και "στρογγυλεμένων ώμων"
- όπως σε όλες τις συστροφές, δίνεται η ευκαιρία για αύξηση υγρού των μεσοσπονδύλιων δίσκων και παράλληλα για ωραία ευθυγράμμιση και επιμήκυνση στη σπονδυλική
- αποσυμφορίζει άμεσα το ισχιακό νεύρο βοηθώντας σε πόνους μέσης
- ιδανική για πόνους αρθριτικών σπονδυλικής
- ανοίγει θωρακικούς μυς
- ευεργετική για μείωση των συνεπειών σκολίωσης, κύφωσης
- προσφέρει ευθυγράμιση και ορθοσωμία με διατήρηση των φυσικών κυρτωμάτων της σπονδυλικής όταν στεκόμαστε όρθιοι
- τονώνονται τα ζωτικά όργανα, ώστε προσφέρει στο σώμα τη δυνατότητα να αποτοξινωθεί
- μειώνει πόντους από τα "ψωμάκια"
- προσφέρει χαλάρωση σε όλο το σώμα, ιδανική για υπερκόπωση
- ηρεμεί το νου
- προσφέρει αποσυμφόρηση σε ημικρανίες και πονοκεφάλους
- αντικαταθληπτική με το άνοιγμα καρδιάς
- βοηθάει σε αϋπνία και στρες


Εικόνα 3: παραλλαγές σε τμήμα μεικτών ικανοτήτων
Επιμέλεια: Κυρμιζάκη Ευαγγελία, πιστοποιημένη δασκάλα yoga 200h

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου