Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Ευλυγισία & Yoga

Ευλυγισία & Yoga

 
Πότε έχουμε μεγαλύτερη ευλυγισία;
Γυναίκες, άτομα με εκ γενετής φυσική υπερευλυγισία (θέλουν ειδική προσοχή για να μην ενδίδουν στην ευλυγισία τους και οδηγηθούν σε ασταθείς αρθρώσεις ή άλλους τραυματισμούς), νέοι, γυμνασμένοι ασκητές yoga, μπαλέτου, πολεμικών τεχνών, χορού

Πότε έχουμε μικρότερη ευλυγισία;
Άντρες, ηλικιωμένοι, αγύμναστοι, άτομα με παλαιότερους τραυματισμούς ή αδυναμίες λόγω ανατομικής κατασκευής, επαναληπτικές συσπάσεις σε ένα είδος κίνησης (πχ. κάμψεις μπρος)


Ποιο είναι το όριο της ευλυγισίας που πρέπει να επιδιώκουμε στη yoga;
Στα όρια βαθμού κινητικής τροχιάς μιας άρθρωσης (ΒΚΤ) με βάση τον κανόνα 70% (μέσος βαθμός κινητικής τροχιάς) που οδηγεί σε μόνιμη πλαστική μεταμόρφωση του συνδετικού ιστού. Παραπάνω όριο κίνησης επιδιώκουμε στην ακροβατική yoga που απαιτεί ειδικό προπονητή και ειδικό προπονητικό σχεδιασμό, επειδή έχει άλλους στόχους, πχ. το θέαμα. Πολλές στάσεις της yoga απαιτούν υπερευλυγισία, ωστόσο οι τελικές αυτές θέσεις δεν είναι το επιθυμητό για ένα δυτικό σώμα, αλλά πρέπει να προηγείται προετοιμασία με βοηθήματα και προσαρμογές. Η τελική θέση εξάλλου ελάχιστη σημασία έχει στο ταξίδι 'αυτογνωσίας' της yoga. Η ευλυγισία θα έρθει από μόνη της, ίσως βέβαια να μην έρθει και ποτέ αυτό που φανταζόμαστε. Αναγνωρίζοντας αυτό, απαλλασόμαστε από πολλές περιοριστικές πεποιθήσεις του κατώτερου εγώ, πχ. να αποκτήσουμε ένα συγκεκριμένο σωματότυπο, να ανταγωνιστούμε κάποιον, το να γυμναζόμαστε τακτικά ως 'υποχρέωση' για να διατηρήσουμε ένα συγκεκριμένο καλούπι, κτλ.

Κάθε σημείο του σώματος έχει συγκεκριμένη κίνηση, πχ. πάνω άκρα σε κάθε κατεύθυνση. Η γνώση της κατεύθυνσης κίνησης των αρθρώσεων και των μυών που τις κινούν (πχ. τι κινείται ενεργητικά, τι ακολουθεί παθητικά, κτλ.), είναι σημαντική, γιατί ακολουθεί τους νόμους μηχανικής του σώματος, δηλαδή τη σοφία των κυττάρων μας.

Ευχαριστώ για τις γνώσεις αυτές τη δασκάλα μου, κα Λίντα Καπετάνιου!
namaste ॐ

Επιμέλεια: Κυρμιζάκη Ευαγγελία (πιστοποιημένη δασκάλα hatha και vinyasa yoga- RYT 200)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου