Τρίτη, 31 Μαΐου 2016

Η ΑΣΑΝΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ: Προσκυνητής/Sthitaprarthanasana/Stith Prarthanasana/The standing prayer pose/Standing still prayer pose



Ετυμολογία:
Thitha = Σταθερός, ακίνητος, Prarthana = Προσευχή


Εκτέλεση:
* Κρατήστε τα πόδια ενωμένα και τοποθετήστε όλο το βάρος στις σφαίρες/ταρσούς των ποδιών.
* Πετάξτε το κεφάλι και το στήθος πάνω, οι ωμοπλάτες πρέπει να είναι ανοιγμένες πλατιά, οι κοιλιακοί μύες ξεφουσκώνουν στο κάτω μέρος τους -αλλά δεν σφίγγονται απαραίτητα προς τα μέσα- / και είναι πληρέστεροι/ γεμάτοι/φουσκωτοί/ ακριβώς κάτω από τα πλευρά / οι κοιλιακοί μύες αναπαύονται στο βάθος τους, όχι πλαδαρή κοιλιά, πιο ογκώδης κάτω από τις πλευρές

* Η λεκάνη πρέπει να κλίνει σε μια τέτοια γωνία, ώστε να αποφεύγεται οποιαδήποτε υπερβολή του οσφυϊκού κυρτώματος
* Τα γόνατα πρέπει να είναι ίσια, αλλά όχι άκαμπτα, τα πόδια μαζί, σε επαφή μεταξύ τους [σε ευθεία πέλματα με τα γόνατα] και τα χέρια διπλωμένα και φερμένα πάνω από το στέρνο [αντίχειρας στο anahata].
* Ώμοι χαλαροί
*Πρέπει να αποφεύγεται η ένταση, να χαλαρώνεται το μυαλό και να συγκεντρώνονται τα μάτια [να διορθώνεται η διάσπαση προσοχής των ματιών] έχοντάς τά κρατημένα [ακίνητα] μπροστά σε κάποιο σημείο ή αντικείμενο [dristhi].

Διατηρήστε την πόζα για 3-4 ή 5-7 λεπτά

Οφέλη:
·         Διαλογιστική στάση
·         Παραδοσιακά στα σανσκριτικά σημαίνει προσκυνητής [παραδοσιακά προσκυνάμε όρθια, γονατιστά, ξαπλωμένα]
·         Οι γυναίκες συχνά ασκούν τη στάση κατά τη μεταγεννητική περίοδο
·         Σε αυτή τη θέση ο θώρακας είναι πλήρης και στρογγυλός, το διάφραγμα είναι υψηλό και η κοιλιά παίρνει το μέγιστο μήκος της, έτσι ώστε να κρατιέται το στομάχι και τα σπλαχνικά έντερα στη θέση τους, αλλά και τα όργανα της πυέλου να είναι απαλλαγμένα από κάθε υπερβολική πίεση από πάνω από αυτά.
·         Υπάρχει μερική χαλάρωση των μυών και δε γίνεται αισθητή κάποια ένταση, άλλωστε κανένα μέρος του σώματος δεν πρέπει να δουλεύει παραπάνω ή να είναι τεταμένο.
·         Με τα χέρια χαλαρά πρέπει να αφήνονται οι πλευρές ανοιχτές
·         Προωθεί το νευρομυικό συντονισμό (neuro-muscular coordination)
 Προσφέρει την πιο ιδανική θέση όρθια

Επιμέλεια: Κυρμιζάκη Ευαγγελία, πιστοποιημένη δασκάλα yoga (lotos yoga education, 200h)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου