Τρίτη, 5 Ιουλίου 2016

Balasana / Στάση του Μωρού / Child's Pose

Balasana
BAH – las - anna
Bala = νεαρός, παιδικός, όχι πλήρως ανεπτυγμένος

Από γονατιστή θέση, με κνήμες και ράχες πελμάτων (κουντεπιέ) να ακουμπούν στο έδαφος και λεκάνη πάνω σε φτέρνες (θέση vjrasana):
1. Ξεχωρίσετε γόνατα ανοίγοντας πόδια στο εύρος τη λεκάνης, ενωμένα τα δύο μεγάλα δάχτυλα των ποδιών.
2. Κάμψτε ολόκληρο τον κορμό μπροστά, ανάμεσα σε μηρούς.
3. Ωθείστε κόκκυγα μακριά από ΟΜΣΣ (οσφυϊκή μοίρα σπονδυλικής στήλης).
4. Μακρύνετε ΑΜΣΣ (Αυχενική Μοίρα Σπονδυλικής Στήλης) ωθώντας τη βάση του κρανίου (ινιακό οστό) προς την κορυφή του κεφαλιού,
5. Ακουμπήστε μέτωπο σε πάτωμα.
6. Φέρτε χέρια παράλληλα με κνήμες, παλάμες κοιτάζουν προς τον ουρανό.
7. Αναπνεύστε αργά, βαθιά με αναπνοή Ujjayi (Ηρωική αναπνοή).

Πρόληψη
1. Σε περίπτωση που πονάνε οι ράχες των πελμάτων, ακουμπήστε κνήμες επάνω σε ύψος (π.χ. διπλωμένη κουβέρτα), αφήνοντας τις ράχες των πελμάτων εκτός.
2. Σε προβλήματα γονάτων, τοποθετήστε «σφήνες» από μαξιλάρια πίσω από τα γόνατα.
3. Εάν η λεκάνη δεν φθάνει σε φτέρνες, καθίστε τους γλουτούς πάνω σε μαξιλάρια.
4. Σε περίπτωση που νιώθετε ένταση στο κεφάλι δώστε του ύψος, φέρτε χέρια μπροστά με την μία γροθιά πάνω στην άλλη και μέτωπο επάνω σε γροθιές.

Οφέλη
1. Ξεκουράζει ολόκληρο το σώμα μετά από άσκηση ή δύσκολη μέρα!
2. Αποβάλλει εντάσεις από αυχένα, ώμους, πλάτη και σπονδυλική στήλη.
3. Βελτιώνει την κυκλοφορία στα πόδια.
4. Βοηθά σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας, σε κοιλιακά άλγη ή πόνους περιόδου.

Αντενδείξεις
1. Σοβαρά προβλήματα γονάτων.
2. Προβλήματα & τραυματισμοί σε ποδοκνημικές ή άκρα πόδια.
3. Ιγμορίτιδα, συνάχι.
4. Υπέρταση.
5. Παχυσαρκία.
6. Προχωρημένη εγκυμοσύνη.
Σε αυτές τις περιπτώσεις η asana προσαρμόζεται κατά περίπτωση.

Εμβάθυνση
1. Αναπνοή ολόκληρη, αργή, με τον ήχο της Ujjayi (Ηρωική αναπνοή).
2. Εισπνοή, γεμίστε ολόκληρη την πίσω επιφάνεια του κορμού, νιώστε μέση και πλάτη να διαστέλλονται (Sukha). Εκπνοή, αφεθείτε, με εμπιστοσύνη, στην έλξη της βαρύτητας (Sthira). Ο κορμός «αδειάζει» από κάθε τι περιττό και άχρηστο χαλαρώνοντας.
3. Πλήρης απουσία δύναμης και προσπάθειας. Μόνο η αναπνοή (Sukha) και η έλξη της βαρύτητας (Sthira) επιδρούν στο σώμα κάνοντας ήπια διάταση σε όλη την πίσω επιφάνεια του κορμού.
4. Με κάθε εκπνοή αισθανθείτε την σάρκα και το δέρμα που καλύπτει την πίσω επιφάνεια του κορμού να «γλιστράει» αριστερά – δεξιά προς το έδαφος.

*****Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να εκτελέσει κανείς μια asana, καθώς επίσης υπάρχει πληθώρα παραλλαγών για την κάθε asana. Η παραπάνω περιγραφή αποτελεί απλά και μόνο μία πρόταση.

Καλή Πρακτική!


πηγή

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου