Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Βουνό σε Ένα Πόδι (στο σύστημα του 'Λωτού') ή Τρίποδας Κάτω Σκύλος (παραδοσιακή ονομασία στη hatha yoga)/Eka Pada Adho Mukha Svanasana ή Tri Pada Adho Mukha Svanasana/Three-Legged Down Dog

Η ΑΣΑΝΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Βουνό σε Ένα Πόδι (στο σύστημα του 'Λωτού') ή Τρίποδας Κάτω Σκύλος (παραδοσιακή ονομασία στη hatha yoga)/Eka Pada Adho Mukha Svanasana ή Tri Pada Adho Mukha Svanasana/Three-Legged Down Dog

Μια προχωρημένης δυσκολίας asana που απαιτεί αρκετά καλή προθέρμανση
και έχει ίσως τη μεγαλύτερη ανάγκη για διορθωτική παρέμβαση δασκάλου, αφού οι μαθητές ξεχνούν (ίσως και εσκεμμένα λόγω κακής εμπειρίας) ή δε θέλουν λόγω δυσκολίας (κυρίως λόγω αδύναμων και μη ευλύγιστων σημείων στα εσωτερικά μέρη του εκτεταμένου μηρού και των στηρικτικών μυών του κορμού που έρχονται σε γρήγορη κόπωση) να εφαρμόσουν την πολύ απλή λεκτική οδηγία: οφαλός, λεκάνη και μηρός κοιτούν το πάτωμα χωρίς στροφή. Όχι πως η στροφή του κορμού που συνηθίζεται και το λύγισμα του γονάτου του σηκωμένου ποδιού είναι λάθος, απλά έχει διαφορετικά αποτελέσματα, αφού κάνει κυρίως στρέτσινγκ σε μεγάλες μυικές ομάδες και άρα θα λέγαμε 'κλέβουμε' και ξεκουραζόμαστε αντί να ενδυναμώνουμε τους μυς. Επιπλέον, είναι και μια επικίνδυνη επιλογή, αφού ρίχνεται αναγκαστικά βάρος στον ένα καρπό και ώμο της μεριάς που στηριζόμαστε, κάτι που επιβαρύνει σύνδρομα καρπιαίου σωλήνα, περιαρθρίτιδα ώμων κτλ. και επιπλέον συσσωρεύει ένταση ο λαιμός. Αντίθετα, στην κλασική πόζα που τηρούμε αρχές ευθυγράμμισης έχουμε κυρίως ενεργητικές ισομετρικές συσπάσεις με αντίσταση στη βαρύτητα και άρα είναι κυρίως δυναμωτική θέση. Στα μαθήματα Gentle Vinyasa (σύστημα Λωτού) την εισάγουμε προοδευτικά σε ροή από asanas με τη βοήθεια τοίχου για το πάνω πόδι, που δίνει κατανόηση της ευθυγράμμισης με επιμήκυνση στη σπονδυλική.

ॐ ΟΦΕΛΗ
Κατασιγάζει το νου
Χτίζει αντοχή
Αναζωογονεί το νευρικό σύστημα
Δίνει ανακούφιση από στρες, πονοκεφάλους, κόπωση, κακή πέψη και πόνους πλάτης
Ενισχύει τα χέρια και τη δύναμη του πάνω μέρους του κορμού
Ενδυναμώνει τους μηρούς και τους γλουτιαίους
Τεντώνει και δυναμώνει τους καμπτήρες του ισχίου
Ανακουφίζει τη σπονδυλική φέρνοντας επιμήκυνση στα μεσοσπονδύλια διαστήματα
Ισχυροποιεί τον πυρήνα
Αναπτύσσει την εμπιστοσύνη στην ισορροπία
Προάγει την ορθοσωμία

ॐ ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ
Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα
Υψηλή πίεση
Προχωρημένη εγκυμοσύνη

Πηγές:
http://yogabycandace.com/blog/common-mistakes-three-legged-dog
https://www.yogaoutlet.com/guides/how-to-do-three-legged-downward-dog-in-yoga
http://www.yogajournal.com/article/beginners/one-legged-downward-facing-dog/
http://yogabycandace.com/blog/2012/7/27/yoga-tip-eka-pada-adho-mukha-svanasana-what.html

ॐ peaceful energy to all

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου